Hoe bloginhoud optimaliseren voor zoekmachines?

Voortdurende updates van het algoritme van Google vereisen een constante update van de benaderingen. Tegenwoordig voldoen de best practices van SEO aan twee principes: relevantie en intentie.  Weten hoe je de relevantie van content kunt bepalen en weten welke tactieken worden aanbevolen of welke verouderd zijn, is daarvoor essentieel. De zoekmachine marketing sector is de plaats van snelle en complexe veranderingen. Om het eenvoudig te houden, wordt in dit artikel uitgelegd hoe u blogberichten kunt optimaliseren rond gerichte zoekwoorden, en geeft het enkele algemene optimalisatietips. Deze lijst is niet uitputtend bedoeld. Het gaat eerder om het identificeren van fundamentele SEO-praktijken op de pagina, die de basis kunnen leggen voor een relevante optimalisatiestrategie.

Richt je op een of twee long tail-zoekwoorden die voldoen aan de bedoeling van de ideale lezer

Het optimaliseren van een blogpost gaat niet over het citeren van zoveel mogelijk zoekwoorden. Deze vulpraktijk wordt ook bestraft door zoekmachines. Om de zoekmachine marketing kwaliteit van de gebruikerservaring te bevorderen, proberen deze laatste nu te voldoen aan de bedoeling van de bezoeker. De trefwoorden moeten daarom natuurlijk en relevant passen in de gecreëerde inhoud. In dit perspectief wordt aanbevolen om een ​​of twee long tail-zoekwoorden per artikel te targeten. Het is perfect mogelijk om meerdere trefwoorden in hetzelfde artikel te noemen. De optimalisatie moet echter gericht blijven op een of twee hoofdtermen. Long tail-zoekwoorden, meestal samengesteld als antwoord op een vraag, helpen het artikel te focussen op de behoeften van de doelgroep. Bovendien is de kans groter dat bezoekers die naar dit soort zoekwoorden zoeken het hele artikel lezen, geïnteresseerd zijn in het aanbod van het bedrijf en daardoor conversies genereren. Met andere woorden, long tail-zoekwoorden genereren kwalitatief hoogstaand verkeer.

Neem de gerichte zoekwoorden op in bepaalde secties van het artikel

Zodra de gerichte zoekwoorden zijn geïdentificeerd, moeten ze in het artikel worden ingevoegd om de SEO effectief te beïnvloeden. Deze trefwoorden zouden in vier belangrijke secties moeten voorkomen: de hoofdtitel, sectietitels en hoofdtekst van het artikel, evenals in de metabeschrijving.

Optimaliseer de blog voor mobiele telefoons

De meerderheid van de consumenten gebruikt zoekmachines vanaf hun mobiele telefoon.

Als gevolg hiervan geeft Google de voorkeur aan voor mobiel geoptimaliseerde webpagina’s, een trend die is blijven groeien sinds de update van het Penguin-algoritme in april 2015. Responsief ontwerp is de sleutel tot mobiele compatibiliteit. Met een responsieve website kun je een enkele URL aan elke blogpost toewijzen, ongeacht of de blogpost op desktop of mobiel wordt bekeken, wat SEO helpt door duplicatie van inkomende links te voorkomen. Een enkele link maakt het mogelijk om het zoekmachine marketing potentieel van een URL te concentreren, waardoor de waarde die Google aan het artikel geeft, en daarmee de positie in de zoekresultaten, wordt gemaximaliseerd.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*